Dag 3, 4 en 5 - Reisverslag uit Franschhoek, Zuid-Afrika van Jos en Monique - WaarBenJij.nu Dag 3, 4 en 5 - Reisverslag uit Franschhoek, Zuid-Afrika van Jos en Monique - WaarBenJij.nu

Dag 3, 4 en 5

Blijf op de hoogte en volg Jos en Monique

23 April 2014 | Zuid-Afrika, Franschhoek

Ivm buikloop konden we op 1e paasdag helaas niet mee naar de Tafelberg. Truus en Piet zijn naar boven geklommen onder leiden van een gids. Het was enorm zwaar, 3,5 uur over rotsblokken.
's Middags hebben we Robbeneiland bezocht. We kregen daar een rondleiding van een ex-gevangene, die destijds was veroordeeld tot 30 jaar, maar na 5,5 jaar zijn vrijheid terugkreeg. Mandele had een bevoorrechte positie in de gevangenis: hij had een deken om op te slapen, een emmer als toilet, en een klein tafeltje.
s Avonds heerlijke vis gegeten.
2e Paasdag via een mooie route naar ons volgende overnachtingsadres gereden: een 8000 ha groot landgoed van 300 jaar oud: Kersenfontein. Onderweg geluncht in Paternoster, een oud vissersplaatsje, bij een zeer druk bezochte strandtent. Helaas was het uitgerekend daar mistig, zodat we niet konden genieten van het uitzicht.
Julian en Alex, de bewoners van het landgoed, verzorgden een originele Zuid-Afrikaanse braai. We hebben nog tot in de late uurtjes gezongen (Andre Hazes!) en gedanst.
De volgende ochtend gaf Julian ons een rondleiding in the main house. Een prachtig huis, maar helaas - net als alle overige verblijven - zeer slecht onderhouden. Na een mini pianoconcert van Julian zijn we naar de wijnstreek gereden. In Paarl hadden we een bijzonder leuke wijn- en kaasproeverij. Vervolgens bracht Gavin de mannen naar een automuseum en werden de vrouwen in Franschhoek bij het prachtige B&B afgezet. 's Avonds moesten we toch weer eten - de lunch hadden we overgeslagen - en was vooraf een tafel gereserveerd bij Pierre Hendrix, oorspronkelijk uit Venlo. Heerlijk!
Morgen staan bijzondere wijnkelders op het programma en brengen we 's middags een bezoek aan Stellenbosch.

• 23 April 2014 - 09:40

Friedy Dekkers:

Hoi hoi iedereen.
    Ja dat Robbeneiland zal zeker iets met jullie doen. En dan is het nu mooi opgeruimd maar als je erover leest en hoort hoe het werkelijk was tjeetje.
    In paternoster heeft Jos natuurlijk nog aan zijn misdienaars tijd gedacht.
    Geniet ervan er is alweer bijna een week voorbij.
    Veel plezier en eeeeeetttttttt ze. groetjes voor iedereen Friedy

• 23 April 2014 - 11:04

Bart En Marianne:

bedankt voor de verslagen. Ziet er goed uit. Geniet er van en veel plezier. De groeten aan iedereen.
    ps. Kees krijgt geen verslag. Zou het leuk vinden. Doorsturen lukt ons niet.