Dag 16 en 17 - Reisverslag uit Mooirivier, Zuid-Afrika van Jos en Monique - WaarBenJij.nu Dag 16 en 17 - Reisverslag uit Mooirivier, Zuid-Afrika van Jos en Monique - WaarBenJij.nu

Dag 16 en 17

Blijf op de hoogte en volg Jos en Monique

05 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Mooirivier

Vandaag om ca 10.00 het prachtige Hartford House verlaten op weg naar Balito, vlakbij Durban. Om een uur of 1 gestopt bij een strandtentje voor de lunch. Heerlijk en paar uurtjes met de voeten in het zand in de zon. Daarna in een kwartiertje naar Timbali Lodge, op de heuvels. Het is hier een stuk vochtiger dan aan de westkaap. De vegetatie is dan ook jungle-achtig. Lekker nog even aan het zwembad gerelaxt. Dit is een tussenstop. Morgen rijden we door naar White Elephant Camp voor een aantal gamedrives t/m woensdag. Het is nog steeds genieten.

Na een rit van ruim 4 uur arriveerden we bij White Elephant. Het was prachtig, warm weer. Na inspectie van onze tent werd ons een high tea aangeboden. Om ca 15.30 startte de eerste gamedrive. Op de heenweg staken al vele giraffen voor ons de weg over. Een prachtig gezicht. Tijdens de gamedrive ontwaarden we veel bekende dieren: impala's, ignala's, gnoes, apen, buffels, enz. De zwarte en witte rinoceros lieten zich helaas niet zien. Aan het einde van de rit - het was inmiddels donker - zag onze ranger Luke in de schijnwerpers van de auto een schildpad liggen. Een apart soort landschildpad, want deze kan ook zwemmen. De schildpad was eieren aan het leggen. Heel uniek dat je dat ontdekt. Zelfs de manager had dat in 18 jaar nog nooit gezien. Zodra de eieren gelegd zijn gaat de moeder weg en komt niet meer terug. Van oktober tot mei legt ze elke maand 5 tot 18 eieren. Het nest van oktober heeft 10 maanden nodig om uit te komen, het nest (het laatste) van mei 15 maanden.
Terug in onze tent was het bad gevuld met warm water en badschuim. Wat een verwennerij. Na het diner ging iedereen naar bed. Om 10 uur was alles donker en in diepe rust.

• 05 Mei 2014 - 23:44

Daamen:

Hoi Monique ,

Bart is geslaagd. We zijn als 6e geëindigd met 49,48% Daardoor naar de A - lijn !!!
    Friedy en Marij weer naar de B lijn
    leuk he?
    Nog veel plezier en toch gauw. Iedereen de groetjes

Marianne en Bart

• 06 Mei 2014 - 09:25

Friedy Dekkers:

Beste allemaal,
    Zo te lezen doen jullie veel indrukken op zowel over de historie en niet te vergeten over eten en drinken.
    Volgens mij weet Martien straks exact te vertellen welke technieken Annie gebruikt heeft met koken en welke ingrediënten er in zitten. Mooi meegenomen.

De rest zie boven.

Iedereen nog veel plezier en groetjes,
    Piet en Friedy

Aan de tijd te zien van Marianne heeft ze Bart toen hij thuis kwam nog bridge les willen geven maar dat was niet nodig hij is met vlag en wimpel geslaagd.