Dag 14 en 15 - Reisverslag uit Mooirivier, Zuid-Afrika van Jos en Monique - WaarBenJij.nu Dag 14 en 15 - Reisverslag uit Mooirivier, Zuid-Afrika van Jos en Monique - WaarBenJij.nu

Dag 14 en 15

Blijf op de hoogte en volg Jos en Monique

02 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Mooirivier

Ook vanochtend kregen we om 6.00 uur weer een wake up call. Vandaag gingen we - tot 8.30 uur - op zoek naar de rinoceros (een van de big five). Helaas hebben we die niet gevonden. Wel nog een eenzame mannetjesolifant gezien. Na het ontbijt op de jeep in ca een half uur naar de gate van het park waar Gavin ons op stond te wachten voor een rit naar het vliegveld van Port Elisabeth. Na afscheid te hebben genomen van onze geweldige gids vlogen we met een kwartier vertraging in ruim een uur naar Durban. Daar werden we verwelkomd door Frank, een keurige blanke Zuidafrikaan, die niet kan tippen aan Gavin, maar dat is ook wel erg moeilijk. Er wachtte ons een rit van ruim 250 km en we arriveerden om een uur of zes bij Hartford House in Mooi River in het gebied van de Drakensbergen. We werden ondergebracht in prachtige suites - wij zaten in de suite die altijd wordt gehuurd door sjeik Mohamed van Dubai, hoe decadent kan het zijn - en om half acht verwacht voor het diner (we groeien hier dicht!) onder de bezielende leiding van chefkok Jackie Cameron. Bij iedere gang een bijpassende wijn voelde gisteravond beter dan vanochtend. Wat zullen we af moeten kicken als we weer thuis zijn!!

Na het ontbijt zijn Anny en Truus met Frank naar de Drakensbergen gereden om daar te wandelen. Jan bleef bij zijn lodge evenals Elly bij de hare en wij kregen samen met Martien en Piet een rondleiding over het landgoed van 15.000 ha dat naast het hotel ook stallen met 1000 renpaarden (stalling, fokken, trainen en verkoop) omvat. Er werken ca 350 mensen en zij wonen allen met hun families op het landgoed. Voor scholing van de kinderen wordt gezorgd. Tevens komt jaarlijks een aantal buitenlandse jongeren er een training van ca 8 maanden volgen. Ook omvat het bedrijf een assurantiekantoor voor paarden. Om een uur of twaalf terug bij de ons huisJE en heerlijk in de zon gezeten (prachtig weer) totdat deze niet meer op onze grond scheen.

Morgen (zaterdag) terug richting Durban om een dagje van strand en zee te genieten.

• 02 Mei 2014 - 17:07

Daamen:

dat wordt nog flink trainen voor het Pinksterweekend. Kilo's moeten er nog af. Geniet er van.
    Groet
    Bart en Marianne

• 02 Mei 2014 - 19:13

Henk Van Deursen:

Gisteren hebben jullie een kudde olifanten gezien.
    Ik vond dat altijd heel indrukwekkend hoe zo'n kudde plotseling in beeld komt en hoe zo'n kudde is samengesteld, zijn er bullen bij of zijn het alleen vrouwtjes met jonge en blijven ze lang in beeld.
    Als je die mannenleeuwen ziet liggen dan hebben wij ( als mannetjes ) door de evolutie toch veel ingeleverd.
    Ik verwacht dat Annie en Truus genoten zullen hebben van de wandeling in de Drakensbergen, want dat is een heel mooi wandelgebied.
    Wat betreft het opbouwen van conditie, afgelopen zondag hebben we niet gefietst omdat het regende.
    Jullie allemaal nog veel plezier en hopelijk nog meer wilde dieren.
    Groetjes
    Henk en uiteraard Marij

• 04 Mei 2014 - 18:14

Joke:

Hallo luitjes.
    Dank voor al jullie mailtjes, we hebben ze met belangstelling gelezen. Alle indrukken die jullie opdoen zijn niet zo snel te vatten in zulke reisverslagjes, maar we zien uit naar al jullie verhalen. Jos prachtige foto's.
    Geniet nog van dat mooie land.
    Groetjes voor jullie allen.
    Joke en Willem